Tuesday, May 15, 2012

MAAFKAN DAKU WAHAI SAUDARA

Tahukah anda nama sebenar Abu Zhar Al-Ghifari ialah Jundub Bin Junadah Bin Sakan. Baru tahu kan? Ok. Selepas ini anda boleh la menanyakan soalan ini kepada member di kedai kopi sambil berlagak anda tahu segalanya-galanya. Heh.

Tapi, tahukah anda apa itu Nakbah? Tidak tahu bukan. Yang pasti Nakbah bukanlah sejenis kuih yang boleh didapati di pasaran Tesco seluruh Negara. Ok kerepek.

Bagaimana pula dengan Nakbah Palestine? Pernahkan anda mendengarnya? Eh tidak? Erks, peluh halus menitik di telinga sebelah kiri.

Ok mode serious


NAKBAH bermaksud malapetaka atau bencana besar. Manakala Nakbah Palestin merujuk kepada penubuhan Negara Haram Israel yang telah diistiharkan secara resminya pada 15 Mei 1948. Peristiwa ini berlaku selepas terlaksananya kependudukan dan penjajahan haram oleh rejim Yahudi Zionis laknatullah yang sangat brengset lagi tidak makan saman ke atas tanah dan penduduk asal Negara Palestin secara sistematik dengan bantuan British dan PBB yang mempunyai makanan kegemaaran yang sama seperti bangsa Yahudi.

Rakyat Palestin adalah antara bangsa yang paling malang di dunia kerana dilupakan oleh PBB, negara-negara Arab dan juga umat Islam sendiri. Ye, dilupai, anda Islam bukan, berapa kali anda ingat tentang Palestine? Berapa kali kita fikirkan dan doakan perjuangan saudara kita di sana?

Terkesima sejenak T__T

Ketika Yahudi Zionis erat bekerjasama dengan British dan PBB demi mencapai cita-cita mereka yang tinggi menggunung itu, Liga Negara Arab pula gagal membantu perjuangan rakyat Palestin bagi mempertahankan hak-hak asasi mereka dalam mempertahankan kedaulatan Negara Palestin yang telah mereka diami sejak 4500 tahun lamanya.



Eniverseri ke Enam Puluh Empat (64)

TAHNIAH untuk kita semua kerana telah merelakan Bangsa Yahudi terus menerus mengimpit kehidupan ummat Islam di Palestine. Dan kita, terus lena, diulik mimipi di siang hari, menuggu bulan jatuh ke riba. Sila tepuk tangan untuk diri sendiri dan berasa bangga kerana berjaya meraikan ulang tahun Nakbah yang ke-64. Kalau ada kek, boleh potong sambil ambil gambar dan masukkan dalam akaun mukabuku anda. Heh.

Kini 64 tahun telah berlalunya Nakbah Palestin, namun rakyat dan Negara Palestin terus diganyang Yahudi Zionis sehinggakan :

Rejim Zionis terus yang melakukan penindasan terhadap rakyat Palestin seperti meruntuhkan rumah-rumah mereka, membakar kebun-kebun mereka dan memperluaskan kawasan penempatan pendatang haram Yahudi. Sehingga kini Yahudi telahpun merampas dan menguasai lebih 95 % dari keseluruhan bumi Palestin.

Ah, tidak perlu saya terangkan lagi situasi di Palestim, anda sudah masak akan hal ni bukan? Sudah muak anda membacanya di dada-dada akhbar. Cukuplah sampai di sini. Persoalan yang lebih penting, apakah tindakan kita?

Janji Allah SWT akan sampai bagi memastikan Islam akan tinggi semula dan musuh-musuh Islam terutamanya Yahudi akan kembali ke era kesusahan dan penindasan seperti keadaan asal mereka. Kita meyakini usaha mereka mengumpulkan bangsa mereka di tengah-tengah negara umat Islam itu akan berakhir dengan penghapusan mereka secara terus dari muka bumi Allah SWT ini.


Ini bersesuaian dengan maksud sebuah hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim:

“Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok ‘Gharqad’, kerana ia adalah pokok Yahudi”.

Janji Nabi pastinya benar. Peristiwa ini akan berlaku bagi menamatkan siri pengkhianatan Yahudi terhadap Islam dan manusia secara keseluruhannya

Tapi hal ini tidak berlaku melainkan ada usaha daripada ummat Islam, usaha daripada anda, usaha daripada kita semua. Tidak cukup sekadar kita tahu setelah membaca picisan ini. Sudah tiba msanya kita bertindak. Dapat disimpulkan bahawasanya punca kepada hal ini adalah lesapnya system Khilafah di muka bumi ini setelah kejatuhan kerajaan Uthmaniyah pada tahun 1924.

Namun di mana usaha kita untuk menegakkan balik system ini? Bukankah kita ini mansusia, diciptakan untuk menjadi khalifah di muka bumi ini ? Tidak keterlaluan jika saya katakan, anda, anda, anda, dan saya, kita berdosa selagi mana system khilafah tidak tertegak. Dan apa usaha kita?

Dan ingatlah ketika Tuhanmu berkata kepada para malaikat, “ Aku ingin menjadikan khalifah di muka bumi”….

(Al-Baqarah :30)

Sudah lupakah kita?

2 comments:

Anonymous said...

speechless, i don't know what to say else....

Inspector Saahab said...

u may have you rights to remain silent :)

we dont want and dont need talks anymore, we want and need actions :)