Tuesday, February 7, 2012

TAK KENAL MAKA TAK CHENTA

Bismillahirahmanirahim
Alhamdulillah, dengan izin Allah S.W.T ana dapat merealisasikan perancangan untuk hadir dalam alam maya ini, melalui blog ini sebagai medium utama untuk menyaksikan kebenaran dan kebatilan serta initiate unsur tarbiyah dalam kalangan pembaca, antum semua. Mengapa?

Terdapat beberapa faktor yang merangsang diri ini untuk turut sama berjuang di jalan Allah ini. Pertama tamanya kerana ana yakin dengan pilihan ini, yakin dengan Islam yang telah ana anuti sejak azali lagi, ana yakin dengan risalah yang dibawa oleh Rasulullah S.A.W dan ana yakin tiada jalan selain Islam untuk semua. Sehubungan dengan itu, ana merasakan terpanggil untuk kongsi keyakinan ini supaya nikmat yang ana rasai dapat dirasai oleh antum semua.

Entry pertama, agak janggal bercakap soal agama, soal dakwah, soal Islam apatah lagi diri ini sungguh jahil sebelum ini. Namun, insya-Allah, dengan izin-Nya sama sama lah kita keluar dari kepompong kejahilan itu dan top up ilmu yang kita ada kerana seorang penyampai itu tidak boleh lari daripada menambah dan keep on gaining knowledge through everything. Maka dengan itu, jika ada dikalangan pembaca lebih tahu dan arif tentang mana mana topic yang bakal didskusikan pada masa mendatang dapat menegur ana on the spot. Insya-Allah.

Seterusnya, penulisan di sini diselit-selitkan dengan beberapa perkataan bahasa Arab, bunyinya agak poyo di situ namun diharapakn gaya penulisan yang agak bertaraf UPSR ini tidak menggangu konsentrasi kalian, antum semua untuk terus statik disini. Jika dilihat pada alamt blog atau pun url nya, ana memilih kebangkitan kedua kerana akan tiba masanya suatu hari nanti, Empayar akan bangkit untuk kali kedua. Insya-Allah url ini akan kekal sedemikian namun nama blog mungkin akan berutkar dari semasa ke semasa bergantung pada mode ana, eheh.
Berkenaan kebangkitan kedua dan kemengan pada pengakhirannya di pihak kita, mungkin kita akan kupas topik ini dengan lebih detail pada entry yang akan datang.

Agak skema dan boring penulisan ini. Ya, jelas kelihatan.
Mungkin smaapi disini sahaja warkah pembukaan pada kali ini.
Sebagai penutup, ayuh sama sama saksikan selinagn video dibawah



Assignment untuk hari pertama,
jum sama sama kita study message yang hendak disampaikan dan siapakah kita dalam video tersebut. Insya-Allah.

5 comments:

Muhammad Al Amin said...

Ana nak join perjuangan anta...

the other side of me said...

wow..ur BM is sooo good..:)bukan standard UPSR okay?

Muhammad Al Amin said...

'so' good.. rasa mace nok wat blog baru jah.. copy idea demo

Inspector Saahab said...

Amin : jum join perjuanagn ini. Blog enta sudah ok, ada unsur dah. keep it up :)

TSOM : you do understand BM ? 0.o
sure does my BM is BETTER than my BI i suppose hehe.

anyway thanks again for the support. do invite you muslim friends who understand BM here so that we could kick it off widely :)

Anonymous said...

kenapa buat blog baru? inspektor saahab? maaf sbb tanya. saya baru kenal blog inspektor.